Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Zawsze do ASO?

Posted in Uncategorized  by admin
July 3rd, 2019

Pierwsza zasadą, jaką powinniśmy się kierować jest to ze każdy powinien robić to, na czym się zna i za co mu płacą. Jednak na pewno naszemu autu nie zaszkodzi, jeśli podstawowe zabiegi obsługowe i pielęgnacyjne wykonamy sami. Jednak nie bieżmy się za bardziej zaawansowane naprawy, które wymagają doświadczenia i profesjonalnego sprzętu. Najbardziej prostymi czynnościami, z którymi każdy da sobie rady jest dolanie płynu do spryskiwaczy, ocena stanu opon, wymiana wycieraczek czy filtru paliwa. Sprawdzenie ogumienia polega na obejrzeniu opon w celu identyfikacji uszkodzeń mechanicznych. Możemy też sprawdzić wiek opon. Składa się on z czterech cyfr i znajduje się on na barku opony. Pierwsze dwie cyfry to tydzień, kolejne dwie rok, czyli 0509 będzie oznaczało luty 2009. Opony nie powinny być starsze niż 6 lat. Minimalna głębokość bieżnika to 1, 6 mm. Sami możemy też wymienić sobie wycieraczki. Wymiana jest banalnie prosta a te zakupione poza ASO są znacznie tańsze. Jeśli nasz akumulator opisany jest, jako bezobsługowy to mimo tego, jeśli jest taka możliwość to warto odkręcić korki i uzupełnić poziom elektrolitu, jeśli jest taka potrzeba. Najważniejsze by płyty w całości były zalane płynem. Na wymianę oleju musisz poświęcić ok. 30 min. Za tą czynność ASO może pobrać nawet 400 zł natomiast sam wydasz mniej niż połowę tej kwoty. Pamiętaj, że serwisy i stacje benzynowe sprzedają płyn do spryskiwaczy oraz płyn chłodniczy z olbrzymią marżą. Jeśli chodzi o takie zadania jak wymiana paska rozrządu to nie poleca się tej czynności osobom, które nie mają doświadczenia. W niektórych samochodach wymiana rozrządu jest tak skomplikowana, że nawet mechanicy mogą mieć z tym problemy. Złe wykonanie tej czynności może doprowadzić do kosztownego uszkodzenia silnika. Jeśli chodzi o prace przy zawieszeniu to tu przydają się specjalne narzędzia. Samodzielnie możemy wymienić łączniki stabilizatora, końcówki drążków oraz sworznia wahacza. Jednak niektórych przypadkach i tak musimy udać się do mechanika w celu ustawienia geometrii zawieszenia. Jeśli chodzi o układy hydrauliczne to płynu nie powinno w nich ubywać. Jeśli jednak tak nie jest to koniecznie musimy się udać do serwisu. Gdy sam będziesz dolewał płynów hydraulicznych to pamiętaj żeby nie mieszać ich rodzajów. W autach 8-10 letnich warto pokusić się o wymianę oleju w układzie wspomagania. Osobom niemającym doświadczenia nie zaleca się wymiany klocków hamulcowych ani tracz. Od tego zależy, bowiem bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: