Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Napęd elektryczny w Golfie

Posted in Uncategorized  by admin
April 1st, 2019

Wśród koncernów pracujących nad autami elektrycznymi nie mogło zabraknąć Volkswagena. Wersja seryjna Golfa z napędem elektrycznym ma trafić na rynek za 2 lata. Podczas testów auto to praktycznie bez żadnego hałasu przemierzało ulice Berlina. Środku nie słychać nic poza odgłosami, które towarzyszą jeździe mowa tu o zawieszeniu i oponach. Dziś, aby zwrócić na siebie uwagę nie trzeba już mieć głośnego tłumika a elektryczny cichy samochód. Sama idea elektrycznego pojazdu nie jest taka nowa, ponieważ pierwsze plany miały miejsce już 100 lat temu. W tamtych czasach jednak dłuższa jazda z napędem elektrycznym była niemożliwa. Najnowszy E-Golf to pełnowartościowe auto dla 5 osób. Auto to jest identyczne jak zwykły golf, jeździ jak on i jest tak samo przestronny. Jedyne, co to zmniejszył się bagażnik, ponieważ upchano w nim baterie, teraz ma on pojemność 237l. Samochód ten potrafi jednorazowo przejechać do 150km. Jest ono cięższe od zwykłej wersji o ponad 200kg. Jednak to nie przekłada się na dynamikę Golfa, ponieważ równie dynamiczne rusza on spod świateł jak turbo diesel. Auto to z silnikiem elektrycznym rozpędza się do 100 zaledwie w 11, 8 s., co świadczy o tym, że jest to potężny silnik. Auto to bardzo dobrze się prowadzi przy 80 km/h wtedy jest ono najbardziej przekonywujące. Chodź samochód ten może jeździć z prędkością 140. Inżynierowie z koncernu mówią, że to nie jest wszystko, ponieważ auto może jechać dużo szybciej, ale za to szybciej też wyczerpią się baterie, a to oznacza skrócenie zasięgu. Baterie są drogie i ciężkie, czasem też zawodne. Dopóki nie wprowadzi się nowych technologii w tych, że bateriach to samochody nie będą miały większych osiągów. Winni są też sami producenci, którzy przez wiele lat nie zajmowali się projektem aut elektrycznych. Jednak już dziś podejście ludzi do aut elektrycznych jest inne. Tym bardziej, że najnowszy Golf z napędem elektryczny różni się nieznacznie od swej wersji spalinowej. Cała jazda sprowadza się do operowania jedną dźwignią i hamulcem. W momencie hamowania odbywa się odzysk energii i ładowanie akumulatorów. Jedynym minusem jest ciężkie prowadzenie auta podczas przemierzania serii zakrętów. Auto ładujemy z gniazdka 230volt w ciągu 7 godzin. Natomiast przy 380 voltach ładowanie trwa zaledwie 3, 5 godziny. Auto prezentuje się bardzo obiecująco szkoda tylko ze na pierwsze wersje będziemy musieli czekać aż 2 lata.

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: