Samochodowe wysokoprężne generatory pary, najczęściej przelotowe, o wymuszonym krążeniu wody, pracują przy wysokim natężeniu powierzchni grzejnej, odznaczają się wysoką sprawnością i są stosunkowo lekkie. Działanie generatora pary jest z reguły całkowicie zautomatyzowane i do prowadzenia pojazdu wystarcza tylko kierowca, przy czym czynności jego są znacznie ułatwione z uwagi na brak sprzęgła i skrzynki biegów w układzie napędowym. Regulacja szybkości jazdy polega na zmienianiu napełnienia cylindrów (silnika parowego) i dławieniu dopływu pary. Dzięki ...
Naczepa-wywrotka budowlana o ładowności 30 mg (64 tony). Silnik wysokoprężny o mocy 400 lub 600. Podczas przechylania skrzynia ładunkowa naczepy jest prowadzona przez wahadłowy układ wspornikowy, związany z ramą ciągnika, a kola jezdne naczepy zbliżają sie do mostu napędowego ciągnika. Dzięki temu podnośniki hydrauliczne urządzenia przechylnego nie przejmują w ogóle obciążeń zginających lub skręcających. Zastosowanie samochodów samozaładowczych. Względy ekonomiczne narzucaja m. in. konieczność skracania do minimum okresów czasu traconych na...
Ramę podwozia stanowi sztywna konstrukcja zespawana z dźwigarów, kształtowników i blach. W tylnej części ramy jest wbudowany zbiornik oleju hydraulicznego o pojemności 0,5 mg (500 l) oraz zbiornik paliwa o pojemności 0,35 m3 , W przedniej części ramy znajduje się platforma 17, która może być wykorzystana do przewozu olejów i innych materiałów, potrzebnych do eksploatacji maszyny. Na platformie może być ewentualnie zamontowany żurawik hydrauliczny o wymiennym osprzęcie do wykonywania różnorodnych prac ładunkowych. W wycięciach ramy podwozia w kształcie lit...